Ta strona internetowa używa ciasteczek.
Koła zainteresowań

<< Powrót do listy sekcji

Zespół Form Tanecznych SALAKE
Godziny i miejsca zajęć
Grupa I (najstarsza)
Dzień Godziny Miejsce
środa 16:00-18:15,
18:20-20:35
MDK, ul. Barlickiego 3, aula
sobota 12:10 - 13:40 GCE, ul. Okrzei, aula
Grupa II
Dzień Godziny Miejsce
wtorek 17:30 - 19:00 Centr. Ed. im. JP II, aula
sobota
9:00 - 10:30
GCE, ul. Okrzei, aula
Grupa III
Dzień Godziny Miejsce
czwartek 17:30 - 19:00 MDK, ul. Barlickiego 3, s. 11
sobota 10:35 - 12:05 GCE, ul. Okrzei, aula
Grupa IV
Dzień Godziny Miejsce
sobota 13:45 - 15:15 GCE, ul. Okrzei, aula
www.salake.com.pl


InstruktorJoanna Koćwin

ZFT SALAKE (rytmika i step) - plan pracy 2017/18

W każdej grupie wiekowej wprowadzany jest cykl zajęć umuzykalniających mających na celu kształcenie dyscypliny rytmicznej oraz uwrażliwienie na różne elementy muzyki:

- dynamiczne (uczące spostrzegania zmian dynamiki i reagowania na nie ruchem);
- agogiczne (ćwiczące umiejętność natychmiastowego reagowania na zauważone zmiany agogiki);
- artykulacyjne (uczące spostrzegania i odzwierciedlania ruchem różnic artykulacyjnych);
- ćwiczenia reagowania na temat melodyczny (tj. spostrzegania i odzwierciedlania ruchem linii melodycznej i frazy muzycznej);
- odzwierciedlenie ruchem wartości rytmicznych, metrum muzycznego i prostych tematów rytmicznych);
- body percuscion oraz tap dance.

Podczas zajęć wprowadzane będą ćwiczenia, których celem jest rozwijanie twórczej inwencji ucznia. Należą do nich improwizacje ruchowe, improwizacje na temat i improwizacje rytmiczne. Ćwiczenia tej grupy szczególnie mocno wiążą zadania ogólnowychowawcze z zadaniami edukacji tanecznej. Kształcąc bowiem samodzielność , twórcza postawę i aktywność, pozwalają na pozbycie się zahamowań.

Rytmika jest w pedagogice tanecznej najpełniejszą metodą wychowania przez sztukę. Metoda ta, będąca syntezą kształcenia umiejętności muzycznych i podstawowej wiedzy o muzyce (poprzez trzy sposoby przeżycia muzyki: ruch, gra i tworzenie), realizującą cele wychowania ogólnego, oparta na zrozumieniu tkwiącej w dziecku potrzeby ruchu i aktywności; wychowuje człowieka nie tylko wrażliwego na sztukę, ale samodzielnego, inteligentnego, aktywnego, sprawnego fizycznie, przyszłego odbiorcę muzyki, a często jej wykonawcę i twórcę.

Zapoznanie się z regulaminami bhp obowiązującymi w pracowni, przypomnienie zasad bezpieczeństwa na drodze na zajęcia, poszerzenie wiedzy na temat zapobiegania spożywania używek, w tym dopalaczy. Udział w konkursach, pokazach, koncertach - zgodnie z bieżąca ofertą.



Odwiedź oficjalną stronę Zespołu Form Tanecznych SALAKE